Cambodja here we are!!

Eindelijk waren we aangekomen in Cambodja! Na korte vlucht vanuit Yangon kwamen we aan in Bangkok waar we voor het eerst weer een hele hoop bekende ketens zagen. Barbaren als we zijn hebben we geluncht bij onze grote vriend… de MC Donalds haha. Na een korte tussenstop van 3 uurtjes kwamen we aan in Siem Reap. Na een veel te dure taxirit (helaas hadden ze vaste prijzen en hadden wij geen puf om verder te zoeken) kwamen we aan bij ons fantastische hotel! Omdat we zoveel ziek waren geweest hadden we van mijn lieve ouders voor vier nachten een super goed hotel gekregen. Dit zodat we een beetje bij konden komen, hoe lief!! Het hotel was dan ook fantastisch. Onze kamer was mega groot, had een eigen leuk buitenzitje, prachtige regendouche (met aparte toilet, wat echt nooit gebeurt hier), fijne badjassen en tegen over onze kamer een heerlijk zwembad! Omdat ik helaas erge hoofdpijn had (hielp niet echt mee dat ik twee dagen daarvoor hard m’n hoofd had gestoten tegen de muur, foutje) besloot ik de eerste dag voornamelijk te genieten van onze heerlijke kamer. Het eten in het hotel bleek ook fantastisch te zijn en ik kreeg zelfs een perfecte biefstuk (rood van binnen!). Op deze manier ging het helemaal goed komen met ons. De derde dag ging het gelukkig wat beter waardoor we de hele dag heerlijk aan het zwembad konden liggen, genieten van het fantastische weer. Omdat we het na deze dagen wel een beetje bij het hotel gezien hadden, en ik me gelukkig ook weer wat beter voelde, konden we eindelijk weer op pad. En wat kan je beter zien in Siem Reap dan Angkor Wat?! Nou niks dus daar gingen we dan ook met een tuktuk naar toe!

Eenmaal aangekomen bij Angkor Wat was het fantastisch! Ondanks dat we in Bagan veel tempels hadden gezien was dit toch weer van een heel ander niveau! Zo groot en mooi gemaakt als dit complex was! Het fijne was dat, anders als in alle andere tempels zoals in Myanmar of Thailand, we hier onze slippers aan mochten houden!! We genoten van alle prachtige architectuur maar ook de tekeningen die in de muur waren gesneden! Ook bezocht Guido een gedeelte waar je op mocht klimmen en over het complex uit kon kijken. Omdat de overheid had besloten dat het bedekken van je schouders met een sjaal niet meer mocht omdat 90% hem toch afdeed, mocht ik helaas niet mee (vervelend aangezien ik niet één van deze personen was). De volgende tempels die we bezochten vond ik persoonlijk nog veel indrukwekkender dan Angkor Wat zelf. Zo was er een tempel (Bayon) waar bovenop de tempel, door middel van stenen, allemaal gezichten waren gevormd, erg mooi! Ook bezochten we de tempel waar de film Tomb Raider is opgenomen. Hier groeien de bomen dwars door de tempel heen, erg gaaf om te zien!

imageBayon tempel

Na een lange dag veel indrukwekkende tempels te hebben bekeken gingen weer terug. Hier werd al snel duidelijk hoe het regenseizoen kan zijn! Bakken met water stroomden uit de hemel, onze arme tuktuk chauffeur was drijf en drijfnat en ook wij hielden het niet droog. Gelukkig duurde het maar een paar uur, waarna het iets afgekoeld en gelukkig weer droog was! Omdat we het eten van het hotel wel een beetje gezien hadden besloten we naar een goed aangeschreven pizzeria te gaan. Dit bleek een goed idee want het zat er bom vol en het aller belangrijkste, de carpaccio en pizza rucola met parmaham behoorden in het rijtje: Beste tot nu toe ( en dan niet alleen van Azië, waar het nogal makkelijk is)

Omdat we al een poosje in Siem Reap waren, en ons weer helemaal goed voelden besloten we naar onze volgende stop te gaan: Phnom Penh. Hier zullen we de vreselijke geschiedenis van Cambodja achterhalen.. Hierover de volgende keer meer!

DSC03145 DSC03133 DSC03129 DSC03128 DSC03121 DSC03093 DSC03087 DSC03070  DSC03050 DSC03041 DSC03051 image

Posted in AZIË, CAMBODJA and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , .

4 Comments

1. Hallo jongens
    Wat weer prachtige foto’s van een inderdaad ontzagwekkend tempel comlex, mooi hoor. Ook leuk dat een goede pizzeria het hoogtepunt van een dag kan zijn. Geniet van Cambodja en doe het rustig aan.

• Hee papa!

Dankjewel!! Ja mooi hé, toch wel weer heel anders dan de tempels in Bagan!
      Haha ja erg hé, dat heb je na Myanmar, dan is eten opeens je hoogtepunt haha.

Dankjewel papa!!

Dikke kus Lotte

2. Nou zeg wat een verwennerij van pap en mam, mazr het heeft jullie goed gedaan en dat was hun opzet natuurlijk. Fijn dat jullie weer op krachten z ijn gekomen. Trouwens leuke foto van jou Lotte. Zet hem op ik ga de volgende blog lezen.
    Ik liep een beetje achter. Tot schrijfs he

• Ja echt wel, zo lief van hun! We waren er echt zo blij mee, kwam op een heel goed moment! We voelen ons nu weer helemaal top en hebben ons sindsdien niet meer ziek gevoeld gelukkig!
      Dankjewel!!

Haha ja ik plaats de laatste tijd iets meer omdat ik zelf ook wat achterliep door het slechte internet!