Pai! Het hippie stadje in de bergen!

Na een lange tijd in Chiang Mai besloten we dat het nodig tijd werd voor een andere plek! We wilden een beetje uitrusten/uitzieken en daarom kozen we voor de meest relaxte plek van het noorden, namelijk Pai!

Na een slingerende busrit van 3,5 uur door de bergen (niemand in onze bus overgegeven, woehoe!) kwamen we aan in een hippie plattelandsdorpje met een super gezellig centrum. Omdat we geen idee hadden waar het hostel was wilden we een taxi nemen. Wat bleek, ons hostel zat aan de andere kant van een bamboebrug waar geen taxi’s konden komen (bleek later helaas toch anders te zijn aangezien we later een tuktuk tegenkwamen, huilen). Na vier keer te hebben gevraagd (inclusief een pauze tot ergernis van Guido haha. Gewend aan lopen met 15 kilo achter op m’n rug en 5 kilo voor ben ik nog niet ) en vele mooie hutjes te zijn gepasseerd kwamen we aan bij ons hutje. Deze was het meest primitief van allemaal! Het hutje was omringt door kippen (deze bleken later elke nacht rond 5 uur een concert te houden, zo kom je dichtbij de natuur zullen we maar denken haha) maar had een eigen badkamer en hangmat dus voor ons helemaal prima!

IMG_3255Prima slaapplaats voor de eerste paar dagen

Na ons hutje weer omgetoverd te hebben tot een thuis (lees: overal kleding en zooi) besloten we het centrum te verkennen. Er was een super goede streetfood markt met zelfs heerlijke lasagna, maar ook veel verschillende spiesjes en overheerlijke bananenpannenkoeken. Verder werd werden er sieraden, kleding en andere prullaria verkocht; altijd goed om rond te kijken! Na wat drankjes ( niet voor mij aangezien dit nog niet mocht, wees maar niet bang, ik ga het later zeker inhalen haha) besloten we weer de ‘berg’ (Utrechtse heuvelrug is er niks bij) te beklimmen naar ons hostel.

imageBij de waterval

Aangezien we al een poosje geen zwembad of zee meer hadden gezien besloten we de volgende dag naar het hostel tegen over ons te gaan voor een ‘frisse duik’ (er stond dat het water donker en troebel was vanwege de chemicaliën maar ik heb daar zo mijn twijfels over). Na deze luie dagen werd het tijd voor wat actievers dus boekten we een tour waarbij we naar een waterval, een hotspring, een viewpoint en een Lod Cave zouden gaan. Uiteraard wilden we ons ritme niet helemaal verstoren dus namen we lekker de tour van half één zodat we uitgebreid konden ontbijten (beste ontbijt tentjes tot nu toe zitten hier in Pai, denk aan heerlijke omlet op een baguette of Griekse yoghurt met zelfgemaakte muesli en vers fruit!) en lekker uitslapen.

DSC01398In de Lod Cave

Al snel bleek dat we de tour met super gezellige mensen hadden geboekt wat het een stuk minder erg maakte dat de eerste stop, de ‘waterval’, een smoezelig beekje met een mini waterval was. Wel waren er veel locals, wat het wel weer erg leuk maakte! Na de eerste stop gingen we naar de hotsprings waar het water zo warm was als een lekker heet bad, ondanks de hitte buiten was het super lekker! Het water was volledig helder waardoor je alles op de bodem kon zien. Na een korte stop bij de viewpoint gingen we naar de Lod Cave. In deze mega grot waren drie verschillende kamers met allemaal ‘bijzondere’ rotsformaties. Onze gids bleek dan ook erg goed te zijn in het verzinnen van wat de rots moest voorstellen, oftewel zie hier een borst, popcorn, krokodil en nog veel meer haha! De grot was super hoog en gelukkig had niemand hoogtevrees aangezien we tientallen meters hoge trappen moesten beklimmen. Na de derde kamer met nog aanwezige grafkisten te hebben gezien kwamen we bij het einde waar je duizenden vleermuizen in en uit de grot zag vliegen, zo gaaf! Terugweg was een stuk gemakkelijker aangezien we per bamboe vlot werden vervoerd, niet verkeerd! Op de terugweg naar het hostel werd nogmaals duidelijk dat het rookseizoen in Thailand nog flink aan de gang is. Zo stond een groot gedeelte van de berg in lichterlaaie. Dit doen ze gecontroleerd zodat het land later een stuk beter groeit maar zorgt voor erg veel rook waardoor de uitzichten een stuk minder spectaculair zijn dit seizoen. Eenmaal terug gingen we gezellig wat eten en vervolgens op stap met de twee amerikanen en Australiërs die we hadden ontmoet.

DSC01564Met Jason bij het viewpoint

Omdat in Pai erg veel te zien is besloten we weer een scooter te huren (inmiddels is Guido scooter- pro) samen met Jason, de Amerikaan die we hadden ontmoet. Na hem een korte uitleg te hebben gegeven (hij had het nog nooit gedaan en wilde het graag leren) gingen we op weg naar de witte Boeddha. Een groot standbeeld van, zoals je je kan voorstellen, een witte Boeddha op de berg. Na een stuk of 1000 treden (overdreven maar zo voelde het wel) kwamen hier aan. Super leuk aangezien we de enige drie hier waren. Vervolgens gingen we naar Pai Canyon waar ik heel wat angsten heb moeten overwinnen. In plaats van ‘gewoon’ het mooie uitzicht te bewonderen kende Jason een route naar het einde van de canyon…. Nou daar gingen we eerst naar beneden klimmen tussen de rotsen door om vervolgens weer omhoog langs afgronden ons op te trekken. Het scheelde dat Jason en Guido veel zelfvertrouwen uit straalden want na de zoveelste afgrond had ik het niet meer haha. Eenmaal aangekomen op het einde was er een ‘leuk’ (vond ik persoonlijk overdreven) fotomoment waarbij je op een uitstekende rots kon gaan staan maar dan moest je wel eerst even over een 30 centimeter brede richel lopen waarbij je een stapje omlaag moest doen en je even aan de rots moest vasthouden. Na ongeveer 10 minuten besloot ik dat het de moeite waard was plus Guido en Jason hadden het zonder moeite gedaan dus besloot ik op mijn kont naar de overkant te bewegen haha, heel charmant. Gelukkig was het het inderdaad waard en was ik superblij dat ik het toch het gedaan. De terugweg was net zo erg maar door elkaar te helpen kwamen we weer veilig aan (ik was gelukkig niet de enige die het eng vond aangezien er twee brede  lange jongens vroegen of ze het wel moesten doen aangezien het er eng uit zag, bedankt mannen!) Na te zijn bijgekomen onder het genot van een heerlijke hamburger werden we aangehouden door de politie. We verwachten een boete voor het niet hebben van ons internationale rijbewijs (Guido had deze even in Nederland achter gelaten helaas) maar ze bleken volgens Guido tenminste op zoek naar ducks… De politieagenten allemaal aan het lachen en wij nog veel verdachter want ze waren opzoek naar drugs haha. Na een stuk of 4 vakjes van mijn tas open te hebben gedaan vonden ze het wel prima en mochten we met hun excuses, het was nou eenmaal hun werk, weer verder reizen (overigens waren er al wel mensen aangehouden met drugs, leuk land daarvoor). De weg naar onze laatste stop bleek iets te veel van het goede te zijn voor onze scooter uit de prehistorie (De helling was zo steil dat ik er af moest springen en de scooter omhoog een zetje moest geven zodat we niet terug rolden). Eenmaal aangekomen op onze laatste stop, het mooiste viewpoint tot nu toe ,kregen van de eigenaar heerlijke groene thee.

imageZware tocht onderweg naar een super mooi uitzicht!

Na ook deze scooter tour te hebben overleefd gingen we met Jason en de eerder ontmoette Jacob wat eten bij een live muziek bar waar open mic night was. Jason durfde het aan en ging zelfs twee nummers zingen waarbij hij ook gitaar speelde. Ik met al mijn talent sloeg deze uitdaging maar even over ahum… Vervolgens kwam er een Zuid Koreaanse jongen die overduidelijk artiest was in zijn eigen land de mooiste eigen geschreven gitaarnummers ooit spelen waarna bijna iedereen daarna tegenviel zo goed was het! Tijdens dit goede optreden werd ik opeens aangetikt en wat bleek…. ik kwam gewoon iemand uit Leek tegen waar ik vroeger mee geturnd heb (nou ja ik was niet zo goed haha), zo toevallig!!

Na nog een dagje bij het zwembad (deze keer een betere) te hebben gelegen met Susanne (uit Leek) en nog wat Nederlanders moesten we er helaas weer aan geloven,  we moesten weer terug naar Chiang Mai. Maar gelukkig voor iets goed want… het is waterfeest (waar ze het nieuwe jaar vieren) komt er aan!! De volgende keer meer over het grootste watergevecht ter wereld! Hieronder nog meer foto’s van Pai!

imageLod Cave waar alle vleermuizen in grote getallen in en uit vliegen

imageBij de hotsprings

DSC01386Gelukkig hadden we geen hoogtevrees!

DSC01461De witte Boeddha

DSC01490Het minst enge stuk van de Pai Caynon

DSC01465Locals aan het genieten van het mooie weer

imageOnderweg naar het einde van de Pai Canyon ( hier kon ik nog lachen haha)

imageDe toren van Pisa volgens onze gids

DSC01443De witte Boeddha

imageZwemmen met de locals

imageGekke schommels bij het viewpoint tijdens de tour

DSC01531Duurde even voordat ik hier stond maar dan heb je ook wat!

imagePopcorn volgens onze gids

DSC01476Locals aan het tuben in hoeverre dat ging vanwege het lage waterpeil imageLodcave

Posted in AZIË, THAILAND and tagged , , , , , , , , , , , , , .

14 Comments

1. Wat een prachtige foto’s weer lieverdjes! Vooral de witte buddha, echt heel bijzonder! Jullie klimmen en wandelen wat af zeg! Top conditie inmiddels zeker! Ik heb weer genoten van jullie verhaal! Heerlijk om het vanuit ons kikkerlandje zo mee te maken. Goede reis verder en veel plezier! Kus van mams

• Dankjewel!! Ja die vonden wij ook heel gaaf, was ook zo mooi dat er bijna niemand was!
      Ja echt niet normaal heb nog nooit zoveel bewogen haha! We krijgen elke dag een betere conditie dus als we thuis zijn zo we nog nooit zo fit geweest denk ik!?
      Dankjewel!!

Liefs Lotte en Guido❤️

2. Wat weer een mooie foto’s en heerlijk verhaal, geniet lekker verder ik kijk uit naar het vervolg!

3. Wauw! Erg mooi daar zeg, Dank voor al de leuke en mooie foto’s. Geweldig hoe jullie zoveel mogelijk op ontdekkingsreis gaan en van alles aandurven! Toppertjes!!!
    Ik kijk uit naar je volgende blog! knuffxx en boks

• Ja echt super mooi was het daar!! Op de scooter kan je zoveel bekijken ook moeilijker te bereiken plekken! Ja ik moest me wel even over m’n angst heen zetten maar het is gelukt!!

Liefs Lotte en Guido

• Ja echt zo’n leuke plek he! Heerlijk bijkomen kan je daar maar ook zoveel gave dingen te zien en echt een super goede sfeer!
      Ja, daar ben ik ook echt heel blij mee het is gelukkig nog snel gegaan!
      Die klim was ook best spannend maar ben blij dat ik het gedaan heb, was super gaaf!

4. Hallo lieverds! Nou… Spannende dingen allemaal gedaan zeg… Brrrrr… Die rots…eng hoor! Maar wat een prachtige dingen zien jullie allemaal. En nu óp naar Myanmar… Met allemaal nieuwe avonturen! Veel plezier samen. Dikke kus mama.

• Hee mama!

Ja hé, vond ik ook haha! Was wel een beetje eng maar super mooi en gaaf!
      We zien zoveel inderdaad, gelukkig maken we veel foto’s anders kunnen we nooit alles onthouden denk ik!
      Dankjewel!!

Dikke kus Lotte

• Ja wij vinden dat ook super leuk! Er is ook zoveel te zien dat we elke dag wel iets kunnen gaan doen als we willen! En we zijn ook nog sportief af en toe haha!